fbpx
Dlaczego warto ćwiczyć na siłowni?

Dlaczego warto ćwiczyć na siłowni?

Lato coraz bliżej i warto pomyśleć o swojej sylwetce. Siedzący tryb życia oraz niezrównoważona dieta nie sprzyjają ani zdrowiu, ani wzmocnieniu poszczególnych partii ciała, dlatego pomyśl o zmianie stylu życia. Nie musisz od razu przeprowadzać rewolucji w swoim tygodniowym grafiku, ale warto zrobić miejsce na ćwiczenia, które regularnie będziesz wykonywał. Jedną z opcji jest siłownia. Jeśli tylko masz ją w pobliżu pracy lub miejsca zamieszkania, pomyśl o podjęciu wyzwania. Na początek wystarczy jeden miesiąc, a później zdecydujesz, czy chcesz kontynuować swoją przygodę z tego rodzaju aktywnością fizyczną.
Jeśli jednak zastanawiasz się, czy warto ćwiczyć na siłowni, oto kilka argumentów, które pomogą ci w podjęciu decyzji.

Dziewczyna na siłowni w trakcie treningu z trenerem personalnym. Dlaczego warto ćwiczyć na siłowni - argumenty dla niezdecydowanych

Najlepszy rodzaj aktywności fizycznej — jak wybrać go dla siebie

Nie mówimy tu o sporcie zawodowym, ale o ćwiczeniach, które będą jedną z form Twojej codziennej aktywności fizycznej. Bardzo możliwe, że już niejeden raz próbowałeś wprowadzić ją i zrobić z niej nawyk, ale z jakiegoś powodu to się nie udało. Słomiany zapał to problem wielu osób, które próbują wprowadzić w życie swoje pomysły, czy osiągnąć wymarzony cel. Podobnie jest z ćwiczeniami fizycznymi. Na początku, gdy motywacja jest duża, wszystko wydaje się proste. Podekscytowany idziesz na siłownię, czy salę gimnastyczną, albo zakładasz strój do biegania. Z czasem jednak pojawia się coraz więcej znudzenia, zniechęcania i przeszkód. Wymówki wkradają się jedna po drugiej i każda wydaje się wystarczająca, by odpuścić sobie trening. Potem jest już z górki, bo bardzo trudno wrócić do ćwiczeń po tygodniu, czy dwóch przerwy.

Dlatego tak ważne jest, by aktywność fizyczna, którą dla siebie wybierasz, sprawiała ci przyjemność. Nie tylko samo ćwiczenie, ale okoliczności, które jej towarzyszą. To może być okolica, w której biegasz, miejsce lub znajomi, z którymi możesz się przy okazji spotkać. Dobrym pomysłem jest też wybranie takiej aktywności, która da ci szanse na poznawanie nowych ludzi. Takich, którzy tak jak ty, chcą na stałe wprowadzić ćwiczenia do swojego życia. Dzięki temu łatwiej wam będzie wzajemnie się motywować, a co za tym idzie, wspierać w chwilach kryzysu i pojawiających się przeszkód.

Dlaczego warto ćwiczyć na siłowni?

Jedną z form aktywności, która spełnia powyższe warunki, jest trening na siłowni. Już samo miejsce motywuje do ćwiczeń, ponieważ wypełnione jest sprzętem, który czyni je atrakcyjnym. Poza tym możesz tam spotykać się zarówno ze znajomymi, jak i poznawać nowych ludzi. Oto kilka innych argumentów, które przemawiają za wyborem siłowni jako miejsca i sposobu, byś mógł zadbać zarówno o swoje ciało, jak i umysł.

Lepsza przemiana materii

Dzięki ćwiczeniom na siłowni i dobrze zaplanowanemu treningowi możesz zrzuć nieco kilogramów. Co ważne, ma to miejsce nie tylko na sali treningowej, ale też kilka godzin po wyjściu z niej. Możliwe to jest dzięki temu, że ćwiczenia siłowe powodują wzrost tempa spoczynkowego przemiany materii. Poza tym, wraz ze wzrostem masy mięśniowej, Twój organizm będzie spalał kolejne kalorie podczas innych, codziennych aktywności. I nie musisz od razu rzucać się na duże obciążenia, co z resztą w początkowej fazie ćwiczeń jest niewskazane. Wystarczą ćwiczenia kondycyjne z niewielkim obciążeniem, by wymodelować mięśnie i spalić nadmiar tkanki tłuszczowej.

Mężczyzna w trakcie treningu na bieżni.

Większa siła wytrzymałości mięśni, ścięgien i stawów

Z upływem czasu spędzonego na siłowni, zaczniesz odczuwać, że fizycznie możesz więcej, niż kiedyś. Polepszy się twoja kondycja i wytrzymałość przy wysiłku. Zwiększona masa mięśniowa wpłynie pozytywnie na pozostałe elementy narządu ruchu, chroniąc je przed urazami i kontuzjami.
Zyskasz większą stabilizację ruchową i poprawi się twoja postawa ciała, w czym pomogą ci wzmocnione mięśnie wokół kręgosłupa.
Poprzez ćwiczenia siłowe wzmocnisz układ podporowy, czyli polepszysz ukrwienie więzadeł i kości oraz doprowadzisz do wzrostu syntezy włókien kolagenowych i ich hipertrofii.

Lepsza odporność organizmu

Twoje ciało lubi ruch. Jeśli wciąż zastanawiasz się, czy warto ćwiczyć na siłowni i jednocześnie nie lubisz chorować, bo to wyłącza Cię z życia i ulubionych aktywności, to ten argument powinien Cię przekonać. Oprócz suplementacji i dobrze dobranej diety to właśnie ruch jest tym elementem, który wpływa na poprawę działania Twojego układu odpornościowego. Pamiętaj jednak, by zachować równowagę w ćwiczeniach. Oznacza to, że oprócz ćwiczeń, powinieneś zadbać o regenerację w postaci odpoczynku i odpowiedniej ilości snu. Chroniczne zmęczenie z pewnością nie sprzyja zdrowiu.

Większa wiara w siebie i swoje możliwości, nie tylko fizyczne

Regularne ćwiczenia na siłowni wymagają sporego samozaparcia i dyscypliny. Zwłaszcza gdy nikt inny poza Tobą nie decyduje o tym, czy je wykonywać, czy też nie. Siłownia pomaga radzić sobie ze zniechęceniem, lenistwem i zwątpieniem. Pomocni w tym okazują się zarówno znajomi, jak i trener personalny, z którego wsparcia warto korzystać.

Systematyczność pozwoli Ci zobaczyć efekty Twoich ćwiczeń, a to zmniejszy ryzyko porzucenia tej formy aktywności. Dlatego z góry opłać karnet na siłownię na 2 lub 3 miesiące, byś miał dodatkową motywację w chwilach zwątpienia. Gdy go wykorzystasz, wzmocnisz swoje przekonanie, że jesteś w stanie zrobić to, co zamierzasz i osiągać cele, które sobie stawiasz. A to czasem więcej niż wymodelowane mięśnie i szczupła, wysportowana sylwetka. Pewność siebie i wiara we własne możliwości pozytywnie wpłyną też na Twoje relacje z innymi.

Dziewczyny rozmawiają po treningu na siłowni

Dlaczego jeszcze warto ćwiczyć na siłowni?

To tylko wybrane korzyści, jakich możesz się spodziewać po regularnych ćwiczeniach na siłowni. Z czasem zauważysz ich wpływ na wiele innych dziedzin Twojego życia i coraz trudniej Ci będzie z nich zrezygnować.
Wybór siłowni ma jeszcze jedną ważną zaletę. Pozwala maksymalnie wykorzystać czas na trening. Nawet jeśli rozmawiasz z innymi, to robisz to w trakcie ćwiczeń, a nie na wygodnej kanapie. Dlatego nie musisz trenować codziennie, by odczuć ich efekty. Jeśli masz mocno napięty grafik, już godzinny trening dwa razy w tygodniu pozwoli Ci osiągać wyznaczane cele.

BADANIE KRWI
BEZ KOLEJEK
BEZ SKIEROWANIA
BADANIE KRWI
BEZ KOLEJEK
BEZ SKIEROWANIA