Jak skutecznie przygotować się na sezon grypowy?

Mężczyzna chucha w dłonie. Jak skutecznie przygotować się na sezon grypowy

Są takie okresy w ciągu roku, kiedy wyraźnie wzrasta, zapadalność na różnego rodzaju choroby. Tak jest w przypadku jesieni i zimy, kiedy to zmienna pogoda, duże różnice temperatur i nie zawsze odpowiednio dopasowany do aury ubiór, wystawia na próbę Twój układ odpornościowy.
Jeśli choć raz zdarzyło Ci się cierpieć z powodu grypy, wiesz jak wycieńczająca jest dla organizmu i jak groźna może okazać się w skutkach.
Na szczęście za oknem wciąż sporo słońca i wysokie temperatury, a to znaczy, że masz jeszcze nieco czasu, by odpowiednio przygotować się na sezon grypowy.

Rodzaje grypy

Choć jest kilka typów wirusów grypy, to najbardziej powinieneś obawiać się dwóch pierwszych, czyli grypy typu A i B. Wirus grypy typu C jest łagodniejszy i nie prowadzi do epidemii. Jest też grypa typu D, ale ta atakuje tylko bydło.
Gdy chodzi o pierwszy typ grypy, wciąż się zmienia i posiada wiele podtypów i szczepów. To właśnie na ten rodzaj grypy, choruje najwięcej osób a szybkie rozprzestrzenianie się wirusa, może prowadzić do epidemii.
Wirus grypy typu B jest zwykle łagodniejszy od A i dotyka tylko ludzi. Nie ma podtypów i nie grozi epidemią.

Gdyby o wielkości zagrożenia, świadczyła mnogość odmian tej samej choroby, grypa nie należałaby do najpoważniejszych w skutkach. Niestety, ta początkowo niegroźnie wyglądająca infekcja dróg oddechowych, prowadzi do poważnych powikłań, a nawet śmieci.
Oto, co możesz zrobić, by uchronić się przez zachorowaniem i cieszyć się zdrowiem nawet w sezonie grypowym.

Zwiększ swoja odporność, by przygotować się na sezon grypowy

Układ odpornościowy, to naturalny system obronny Twojego organizmu. W pełni zautomatyzowany, gotowy do walki z intruzami, rozwija się od pierwszych chwil po urodzeniu. Ucząc się warunków panujących na ziemi, stopniowo tworzy przeciwciała do antygenów wirusowych i bakteryjnych.
Oto kilka prostych i jednocześnie niezmiernie ważnych metod wzmacniania Twojego pola siłowego, by gotowe było do walki z wirusami grypy.

Narciarze na stoku, by przygotować się na sezon grypowy.

Bądź w ruchu

Choć zima sprzyja stagnacji, nie rezygnuj z ćwiczeń. Tym bardziej, że możliwości uprawiania sportów i regularnych ćwiczeń, jest naprawdę sporo. Możesz to robić w domu, w hali sportowej, na basenie lub siłowni, ale nie zapominaj też o ruchu na świeżym powietrzu.
Aktywność fizyczna poprawi Twoje krążenie, dzięki czemu komórki odpornościowe, jeszcze szybciej docierać będą do każdego zakamarka organizmu, by chronić Cię przed infekcją.

Jedz zdrowo i smacznie

Komponując posiłki zwróć uwagę na poszczególne produkty, by były jak najmniej przetworzone, a proces przygotowania, nie neutralizował wartościowych składników odżywczych. Zawsze czytaj skład na opakowaniach i unikaj tych, które zawierają dużo chemicznych dodatków i alergenów.
Jeśli uznasz, że samodzielne wybieranie potraw, które wzmocnią Twoją odporność, jest zbyt trudne, możesz skorzystać z porady dietetyka, który wybierze dietę optymalną dla Twojego ciała i stylu życia. Nauczysz się przy tym tworzyć dania zdrowe, bogate w witaminy i minerały, urozmaicone i smaczne. Wszystko po to, by wzmocnić organizm i dostarczyć mu niezbędnych elementów odżywczych.

Nawadniaj organizm

Niezależnie od stylu życia, diety, czasu i obowiązków, jeśli naprawdę chcesz przygotować się na sezon grypowy, nie możesz zaniedbać nawodnienia organizmu. Każde uchybienie w tym temacie, zmusza Twoje ciało do przejścia w tryb awaryjny. To, jak zapewne się domyślasz, nie wzmacnia, ale osłabia Twój układ odpornościowy.  Co więcej, ogranicza też jego możliwości walki z wirusami i infekcjami bakteryjnymi.

Nie żałuj czasu na relaks

Już nawet niewielki stres, bardzo negatywnie wpływa na odporność organizmu. Trwający przez dłuższy czas, poraża układ immunologiczny, przez co wirusom i drobnoustrojom, dużo łatwiej przeniknąć do Twojego ciała, wywołując tym samym stany zapalne i zmiany chorobowe. By do tego nie dopuścić i nie osłabiać wewnętrznej ochrony, zadbaj o czas na relaks. Może to być masaż, kąpiel, joga, medytacja lub czas spędzony z przyjaciółmi. Pamiętaj, że odpoczynek jest równie ważny, jak praca.

Młoda kobieta śpi. Jak skutecznie przygotować się na sezon grypowy

Wysypiaj się

W dobie łatwego dostępu do urządzeń elektronicznych, trudno się z nimi rozstać choćby na chwilę. Wiedz jednak, że dług zaciągnięty w banku snu, jest bardzo wysoko oprocentowany. Nie pozwalając ciału zregenerować się podczas nocnego odpoczynku, osłabiasz układ odpornościowy.
Ważne jest nie tylko to, jak długo śpisz, ale w jakich godzinach. Dlatego tak organizuj swój dzień, byś w łóżku był najpóźniej o 23.00. Zbyt krótki sen, upośledza odpowiedź komórkową limfocytów, odpowiedzialnych za walkę z chorobotwórczymi drobnoustrojami. Powoduje też ograniczenie działania komórek natural killer, które odpowiadają za niszczenie wirusów.

Uzupełniaj niedobory

Nie wszystkie wartościowe dla Twojego organizmu elementy, możesz pozyskać z jedzenia. Szczególnie w sytuacji, gdy narażony jesteś na stres, brakuje Ci czasu na odpoczynek, a posiłki spożywasz w pośpiechu. Gdy twój organizm każdego dnia działa na najwyższych obrotach, zużywa dużo więcej energii, niż miałoby to miejsce podczas długiego odpoczynku.
Dlatego, by dobrze przygotować się na sezon grypowy, pomyśl o dodatkowym wzmocnieniu. Jednym z najnowszych i bardzo skutecznych rozwiązań, jest kroplówka na odporność. Formuła zawierająca odpowiednio dobrane dawki witamin, mikroelementów i substancji aktywnych, dostaje się bezpośrednio do Twojego krwiobiegu i dociera do miejsc, w których jest na nie największe zapotrzebowanie.

Wiesz już, jak przygotować się na sezon grypowy. Pozostało tylko wprowadzić to wszystko w życie i cieszyć zdrowiem przez cały jesienno-zimowy okres. A jeśli dbanie o układ odpornościowy, wejdzie Ci w nawyk, zdrowiem cieszyć się będziesz przez cały rok.