fbpx

Jak wzmocnić odporność w czasach pandemii?

Niższa odporność to wyższe ryzyko zachorowania. Mimo, że o swój system immunologiczny powinno się dbać przez cały czas, teraz jest to wyjątkowo ważne. Zebraliśmy wiele ważnych wskazówek, aby pokazać Ci, że w bardzo prosty sposób można zabezpieczyć swoje zdrowie. Jak wzmocnić odporność w czasach pandemii?

jak wzmocnić odporność

Jak wzmocnić odporność poprzez spanie

W dzisiejszych czasach nie jeden z nas ma więcej obowiązków niż jest czasu w ciągu dnia. Powoduje to często, że się nie wysypiamy. Dla niektórych spanie mniej niż 6 godzin dziennie to jest norma. I nie powinno dziwić nikogo, że właśnie te osoby najczęściej łapią przeziębienia. Badania wykazały, że spanie ma wpływ na odporność. Po pierwsze, jeśli śpisz mniej niż sześć godzin dziennie, jest bardziej prawdopodobnym, że złapiesz przeziębienie. Po drugie, jeśli jesteś chory, odpoczynek może pomóc Ci walczyć z chorobą. Pamiętajmy jednak, że spanie nie tylko wzmacnia odporność, ale również ma duży wpływ na kondycję psychoruchową czy ogólne samopoczucie.

Bądź nawodniony

Jeśli jesteś kawoszem, jak wiele z nas, zapewne nie raz zapominasz wypijać wystarczającą ilość płynów. Odwodnienie ma ogromny wpływ na funkcjonowanie. Powoduje bóle głowy, rozdrażnienie bądź problemy w funkcjonowaniu układu krążeniowego. Co jednak najważniejsze, nie przyjmując wystarczającej ilości płynów, zwiększasz szanse na zachorowanie.

Zminimalizuj stres, aby wzmocnić odporność

Łatwo powiedzieć, jednak spójrzmy prawdzie w oczy. Sama pandemia jest dla nas ogromnym powodem do stresu. Jednakże gdy tylko możemy, powinniśmy spróbować zaczerpnąć oddechu pośród całego zgiełku. Pomyśl więc o medytacji, ćwiczeniach fizycznych czy relaksującej muzyce. Sam wiesz, co najlepiej Cię odpręża. Może to być nawet rozmowa z dobrym przyjacielem. Pamiętaj o tym, ponieważ długotrwały stres wpływa na osłabienie układu immunologicznego.

jak wzmocnić odporność suplementami

Zadbaj o suplementację

O tym, aby urozmaicać swoją dietę w różne owoce czy warzywa nie trzeba nikomu mówić. Jednakże, czasem odpowiednie przyjmowanie pokarmu to za mało, jeśli chodzi o dostarczanie wystarczającej ilości witamin. Przykładowo, kiedy pijesz dużo kawy – wypłukujesz magnez. W zimie nie dostarczysz sobie odpowiedniej ilości witaminy D, ponieważ otrzymujemy ją od słońca. Dlatego nie raz musimy dostarczyć sobie odpowiedniego dożywienia organizmu w inny sposób, jak tabletki bądź kroplówki witaminowe. Witaminy, o które zawsze powinieneś dbać, to:

  • Witamina C – reklamy z rutinoscorbiną są już kultowe, dlatego każdy z nas pamięta, że należy odpowiednio suplementować swoją dietę właśnie o witaminę C, jednakże warto pamiętać, że również liczne badania wskazują, że wzmacnia ona układ odpornościowy;
  • Cynk –  nie tylko wzmacnia odporność, ale również pomoże w walce z przeziębieniem;
  • Witamina D – otrzymujemy ją głownie od słońca i czasem jedzenie to za mało, aby dostarczyć odpowiedniej naszemu organizmowi;
  • Witamina E – podobnie jak witamina C, potrafi być potężnym antyoksydantem, który pomoże zwalczyć infekcję;
  • Magnez – bardzo często zdarza się, że ludzie muszą go suplementować, gdyż łatwo zmniejszyć jego poziom, a poza tym wiele osób ma zmniejszoną przyswajalność magnezu
  • Witamina A – jest jedną z najważniejszych witamin do suplementowania w sposób zastępczy dla wegetarian i wegan, gdyż otrzymujemy ją głównie z mięsa.