fbpx
Nordic Walking — dlaczego jest lepszy od zwykłego spaceru

Nordic Walking — dlaczego jest lepszy od zwykłego spaceru

Spacer to jedna z tych aktywności fizycznych, które można uprawiać o każdej porze roku i to niezależnie od warunków atmosferycznych. Nawet gdy pada, wystarczy wziąć parasol do ręki i wyjść na zewnątrz. Choć sam spacer niesie ze sobą wiele korzyści dla zdrowia fizycznego i psychicznego, to możesz pójść o krok dalej. Wystarczy, że zakupisz specjalne kije i zamienisz spacer na Nordic Walking.

Nordic Walking, czy spacer — co wybrać?

Tak naprawdę nie musisz wybierać pośród tych dwóch rodzajów aktywności fizycznych. Możesz bowiem i spacerować i uprawiać Nordic Walking. Zwykły spacer jest bardziej uniwersalny i towarzyszy nam od pierwszych chwil, gdy nauczyliśmy się samodzielnie chodzić. Niestety w obecnych czasach, gdy życie zdominowała praca zdalna i urządzenia, przed którymi spędzamy większość godzin w ciągu dnia, nawet zwykły spacer wydaje się czymś rzadko praktykowanym. A skoro tak, to czy stać nas będzie na jego nieco rozbudowana wersję, czyli Nordic Walking?

Jeśli wiesz, dlaczego i po co masz coś zrobić, dużo łatwiej będzie Ci się do tego zmotywować i przejść do działania. Podobnie jest z ćwiczeniami fizycznymi. Gdy do tej pory niewiele ich było w Twoim codziennym życiu, poznaj najważniejsze korzyści płynące z tych dwóch prostych aktywności, do których należy spacer i Nordic Walking.

Korzyści płynące ze zwykłego spaceru

Choć wydawać by się mogło, że ta zwyczajna czynność ma niewielki wpływ na funkcjonowanie organizmu, to jest zupełnie inaczej. Twoje ciało lubi ruch, również ten umiarkowany, do którego należy zwykły spacer. Być może nieraz już doświadczyłeś jego zbawiennych skutków dla układu trawiennego, gdy po obfitym obiedzie świątecznym, całą rodziną wybraliście się na dłuższy spacer. Pobudzona perystaltyka jelit o wiele lepiej radzi sobie z przemianą materii, co od razu mogłeś odczuć w postaci lepszego samopoczucia. Poza tym, dobre towarzystwo i świeże powietrze również zrobiły swoje i pozytywnie wpłynęły na ciało, umysł i ducha.

Poza tym spacer:

  • pomaga zredukować stres i napięcie nerwowe w całym ciele,
  • wzmacnia produkcję naturalnych opioidów, czyli hormonów uśmierzających ból,
  • dotlenia mózg i cały organizm,
  • wzmacnia mięśnie i stawy kończyn dolnych, w tym stóp,
  • pobudza Twój układ limfatyczny, co skutkuje uwalnianiem toksyn z organizmu,
  • wspiera utratę nadmiaru kilogramów i sprzyja utrzymaniu prawidłowej wagi ciała,
  • wzmacnia układ odpornościowy i tym samym zmniejsza ryzyko infekcji oraz chorób sezonowych.

To tylko wybrane korzyści, jakie mogą stać się Twoim udziałem, jeśli każdego dnia przeznaczysz trochę czasu na spacer.

Nordic Walking — korzyści, które mogą stać się Twoim udziałem

Nordic Walking to technika chodzenia z kijami. Aby nie tylko w pełni skorzystać z tej techniki, powinieneś ją sobie dobrze przyswoić. W tym celu możesz skorzystać z pomocy instruktora Nordic Walking, który wprowadzi Cię w arkana tej aktywności.
Choć Nordic Walking sam w sobie jest bezpieczny, to w razie problemów zdrowotnych, wcześniej powinieneś zasięgnąć opinii lekarza.

Młoda kobieta na szlaku górskim z kijami do Nordic Walking

Czy korzyści płynące z chodzenia z kijami są większe niż te, które niesie ze sobą zwykły spacer? Okazuje się, że tak. Jeśli więc zależy Ci na jeszcze lepszym i całościowym zadbaniu o zdrowie oraz kondycję swojego ciała, Nordic Walking jak najbardziej może się okazać dobrym wyborem.

Systematyczne uprawianie Nordic Walking pomoże Ci zadbać o stawy, zwłaszcza o staw kolanowy i staw biodrowy. Za regularnie chodzenie z kijami podziękuje Ci też Twój kręgosłup i całe plecy. Wymuszona odpowiednia postawa ciała zmniejszy ból w okolicy szyi i ramion, jeśli na takowy cierpisz.
W trakcie marszu bardzo mocno pracują też Twoje ręce, a dokładnie tricepsy, bicepsy oraz mięsień grzbietu i piersiowy.

Dzięki zaangażowaniu w marsz wszystkich najważniejszych grup mięśniowych zużywasz bardzo dużo energii. To zaś jeden z lepszych sposób na zrzucenie nadmiaru kilogramów. Co więcej, spalanie kalorii trwać będzie jeszcze przez jakiś czas po powrocie do domu. Tym samym możesz spalić dużo więcej kalorii, niż możliwe to jest w trakcie zwykłego spaceru.

Regularne uprawianie Nordic Walking pozytywnie wpłynie na Twoją postawę ciała. Jeśli masz tendencję do garbienia się, marsz z kijami może Ci pomóc w uwolnieniu się od tego. Niezależnie od Twojego wieku, zwiększysz też stabilność i pewność w trakcie zwykłego chodzenia. To zaś przydaje się szczególnie w okresie zimowym, gdy chodniki są śliskie i łatwo o upadek.

Jak jeszcze możesz zadbać o swoje zdrowie?

O zdrowie możesz dbać na wiele sposobów. Najlepiej, jeśli połączysz je ze sobą, co może przynieść jeszcze większe korzyści. Aby tak się stało, możesz skorzystać z pomocy specjalistów od zdrowego stylu życia, lekarzy sportowych, czy też dietetyka. Możesz też sprawdzić poziom witamin, minerałów i innych składników odżywczych, które mają bardzo duży wpływ na prawidłowe funkcjonowanie całego organizmu. Najlepszym sposobem, by to zrobić, jest wykonanie badania krwi i skonsultowanie wyników ze swoim lekarzem pierwszego kontaktu.

BADANIE KRWI
BEZ KOLEJEK
BEZ SKIEROWANIA
BADANIE KRWI
BEZ KOLEJEK
BEZ SKIEROWANIA