fbpx
Jesienne aktywności na świeżym powietrzu — co można robić o tej porze roku

Jesienne aktywności na świeżym powietrzu — co można robić o tej porze roku

Jesienne aktywności na świeżym powietrzu to sposób na zadbanie o swoje ciało, umysł i ducha. Bo czyż właśnie ta pora roku nie jest jedną z najpiękniejszych w Polsce? Nie musisz jechać do innego kraju, by zachwycić się całą paletą barw, której natura używa właśnie teraz. Wystarczy odpowiednio się ubrać, zaprosić znajomych i ruszyć w teren. Jak możecie spędzić czas i przy okazji zadbać o swoją odporność? Oto kilka bardzo prostych aktywności na świeżym powietrzu.

Jesienne aktywności na świeżym powietrzu — wybierz coś dla siebie

Jesienią, poza dniami, gdy mocno pada i temperatura zbliża się w okolice zera, wiele jest dni, które doskonale nadają się do spędzania czasu na aktywnościach sportowych. Nie jest za gorąco, ani za zimno, wilgotność powietrza jest w sam raz, a cała przyroda pozytywnie nastraja i zachęca do wyjścia z domu.
Choć jesień przez wielu kojarzona jest z czasem bardzo depresyjnym, to wcale tak nie musi być. Sam wybierasz swój nastrój i to, na czym codziennie skupiasz swoją uwagę. I choć być może nie za bardzo masz ochotę opuszczać domowe ciepło, to warto się przełamać i wypełnić płuca świeżym powietrzem. Wpłynie to dobrze na Twój nastrój, a wysiłek fizyczny zwiększy wydzielanie hormonu szczęścia.
Poza tym jesienne aktywności na świeżym powietrzu wzmocnią Twoją naturalną odporność i pomogą utrzymać dobrą kondycję zdobytą latem.

Oto kilka propozycji na aktywnie spędzanie czas na łonie przyrody.

Jazda na rowerze

To jedna z ulubionych form aktywności osób praktycznie w każdym wieku. Nie musisz startować w wyścigu, by jazda na rowerze przyniosła Ci mnóstwo korzyści zdrowotnych. Trasy otoczone przez kolorowe lasy nieustannie pokonywane są przez fanów tego rodzaju sportu. Dlatego trudno wyobrazić sobie jesienne aktywności na świeżym powietrzu bez jazdy na rowerze. Ten rodzaj ćwiczeń pomoże ci spalić nadmiar kalorii, dotleni krew, wzmocni serce i zwiększy pojemność Twoich płuc. Dobrze zadziała też na mięśnie i stawy w całym ciele. Pamiętaj tylko o dostosowaniu roweru do ciała i zajmowaniu optymalnej pozycji, która nie będzie zbytnio obciążać Twojego kręgosłupa.

Zwykły spacer lub Nordic Walking

To jedna z najprostszych form aktywności. Spacerować możesz niemal przy każdej okazji. Zamiast odpalać samochód, by udać się na zakupy do położonego nieopodal sklepu, włóż wygodne buty i idź na piechotę. Wybierz nawet okrężną drogę, by jak najdłużej przebywać na świeżym powietrzu.
Jeśli w Twoim mieście jest park, wybierz się tam sam lub z rodziną czy znajomymi. Poszukajcie skarbów jesieni, tarzajcie się w liściach i wróćcie na chwilę do czasów swojego dzieciństwa. Pomoże Ci to oderwać się od codziennych problemów i pozytywnie nastroi na dalszą część dnia i tygodnia.
Możesz też zaopatrzyć się w kije do Nordic Walking i jeszcze bardziej zaangażować całe swoje ciało w ruch fizyczny.

Kobieta uprawia jesienią nordic walking

Jogging

Jesień wolna jest od upałów, które latem uniemożliwiają bieganie w ciągu dnia. A gdy masz do wyboru cały dzień, trudniej znaleźć wymówkę, by nie wybiec z domu. Jesienią najprzyjemniej biega się w parku i lesie, gdzie ziemia pokryta jest kolorowymi, szeleszczącymi pod butami liśćmi.
Bieganie niesie ze sobą wiele korzyści, które odczujesz już po kilku chwilach od startu. Ciało wypełni się endorfinami i adrenaliną, co pozytywnie wpłynie na Twój nastrój i zostanie z Tobą na długo po ukończeniu biegu. Wzmocnisz też swoje serce, przyspieszysz metabolizm i zwiększysz wytrzymałość mięśni oraz stawów, co ograniczy ryzyko kontuzji.

Gimnastyka na świeżym powietrzu

Bardzo dobrym pomysłem jest połączenie biegania z prostymi ćwiczeniami. W tym celu podziel swoją trasę na odcinki, a przerwy zaplanuj w miejscach, gdzie możesz się trochę porozciągać i wykonać ćwiczenia, które nie wymagają żadnych sztucznych akcesoriów. Aby się to udało, wybierz park lub las, gdzie możesz wykorzystać naturalne ukształtowanie terenu i rosnącą tam roślinność. Przydadzą się zarówno zdrowe drzewa, jak i leżące konary, głazy i kamienie.
Jeśli tylko masz taką możliwość, możesz zatrzymać się na mini siłowni zrobionej na świeżym powietrzu. Wiele takich powstało w ostatnim czasie w różnych miastach i każdy za darmo może z nich korzystać w wolnych chwilach.

Rozciąganie przez biegiem. Dziewczyna w parku. Jesienne aktywności na świeżym powietrzu

Jesienne aktywności na świeżym powietrzu — o czym powinieneś pamiętać

Choć dni jesienią nierzadko bywają bardzo ciepłe, to pogoda może spłatać Ci figla. Dlatego zawsze dobrze się przygotuj do wybranej aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Mowa tu o przeciwdeszczowej i odpornej na wiatr, kurtce z oddychającego materiału, wygodnych i nieprzemakalnych butach oraz opasce lub czapce na głowę.
W trakcie rowerowej przejażdżki przyda się kask, ochraniacze i rękawiczki. Nie zapominaj też o odpowiednim nawadnianiu organizmu, niezależnie od tego, czy czujesz pragnienie, czy też nie.
Sprawdź też, czy masz ze sobą naładowany telefon, który pomoże Ci utrzymać kontakt z bliskimi i w razie potrzeby wezwać pomoc odpowiednich służb.

BADANIE KRWI
BEZ KOLEJEK
BEZ SKIEROWANIA
BADANIE KRWI
BEZ KOLEJEK
BEZ SKIEROWANIA