fbpx
Sprzęt do ćwiczeń cardio w domu – co wybrać?

Sprzęt do ćwiczeń cardio w domu – co wybrać?

Jeśli nie masz zbyt wiele czasu, by chodzić na siłownię, a chcesz zadbać o swoją kondycje i przy okazji zrzucić parę kilogramów, sprzęt do ćwiczeń cardio w domu, to jak najbardziej dobre rozwiązanie. Zwykle nie zajmuje zbyt dużo miejsca, dzięki czemu może na stałe zagościć w jednym z pomieszczeń.
Do wyboru masz zarówno niewielkie przyrządy, jak i zaawansowane technologicznie sprzęty. Co wybrać i jak wytrwać w postanowieniu, by ćwiczyć częściej, niż tylko raz w tygodniu, albo w miesiącu?

Dziewczyna na rowerku stacjonarnym. Sprzęt do ćwiczeń cardio w domu - co wybrać?

Zanim zaczniesz ćwiczyć – czyli słów kilka na temat treningu cardio

Tego rodzaju ćwiczenia odznaczają się stałym tempem i bazują na powtarzalnych ruchach. Należy do nich między innymi pływanie, bieganie i jazda na rowerze. Ich różnorodność nie ogranicza się jednak tylko do tych kilku. Trening cardio jest na tyle uniwersalny, że możesz go wykonywać również w domu.
Trening cardio to inaczej trening wytrzymałościowy, zaliczany do aktywności tlenowej. Pomaga dotlenić organizm, spalić tkankę tłuszczową i poprawić wydolność.

Korzyści

Aby łatwiej Ci było wytrwać w ćwiczeniach, przyda Ci się mała dawka wiedzy na temat korzyści płynących z regularnych ćwiczeń. Oto najważniejsze z nich:

  • zwiększenie:
    • ukrwienia serca,
    • pojemności życiowej płuc,
    • wydolności fizycznej,
    • gęstości kości, a tym samym ich wytrzymałości,
  • poprawa motoryki przewodu pokarmowego,
  • obniżenie ciśnienia tętniczego krwi,
  • zmniejszenie odporności tkanek na insulinę,
  • poprawa tolerancji glukozy,
  • obniżenie stężenia triglicerydów,
  • podwyższenie poziomu HDL-cholesterolu.

Dobierając odpowiednie ćwiczenia do swoich zestawów, skup się nie tylko na wspomnianych korzyściach, ale też na przyjemności, jaką będziesz czerpał z ich wykonywania.

Sprzęt do ćwiczeń cardio w warunkach domowych

Wybór jest spory i to, jaki sprzęt wybierzesz zależy przynajmniej od trzech rzeczy:

  • rodzaju ćwiczeń, jakie chcesz wykonywać,
  • miejsca, którym dysponujesz,
  • gotówki, którą chcesz wydać na zakup sprzętu.
Dziewczyna ćwiczy na stepperze

Stepper

Zamiast wchodzić po schodach, podobny efekt możesz osiągnąć nie wychodząc z domu. Wystarczy ten prosty, a zarazem skuteczny przyrząd i kilka wolnych chwil w ciągu dnia.

Jak na tak niewielkie urządzenie, ma całkiem sporo zalet. Jest niedrogi, zajmuje mało miejsca i nadaje się dla zupełnie początkujących, co już jest sporym atutem. Co do korzyści dla Twojego ciała, to stepper:

  • przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej,
  • pomaga wzmacniać mięśnie,
  • zwalcza cellulit,
  • zwiększa tętno i poprawia kondycję,
  • jest bezpieczny dla stawów,
  • nie grozi poważnymi kontuzjami.

Rower stacjonarny

Zajmuje nieco więcej miejsca w porównaniu do steppera, ale też więcej jest korzyści z jego użytkowania.
Ze względu na to, iż nie przeciąża stawów kolanowych, to jeden z bezpieczniejszych sprzętów do ćwiczeń cardio. Nadaje się dla osób w każdym wieku, po kontuzjach i z otyłością.

Na systematycznych ćwiczeniach z użyciem tego urządzenia, skorzysta zarówno Twój układ krążenia, jak i mięśnie nóg. Do innych korzyści należą:

  • zmniejszenie ryzyka chorób związanych z otyłością, w tym chorób serca i cukrzycy,
  • zwiększenie objętości płuc i wydolności tlenowej,
  • wzmocnienie mięśni nóg,
  • kształtowanie mięśni pośladków, ud, podudzia i łydek,
  • pomoc przy bólach stawów i kręgosłupa,
  • ujędrnianie ciała.

Nic nie stoi na przeszkodzie, by połączyć tę aktywność ze słuchaniem ulubionej muzyki, nauką języka obcego, czy oglądaniem ulubionego programu w telewizji. Dzięki temu, dużo łatwiej będzie Ci wytrwać w systematycznych ćwiczeniach.

Mężczyzna ćwiczy na orbitreku. Sprzęt do ćwiczeń cardio w domu - co wybrać?

Orbitrek

To w pewnym sensie połączenie trzech urządzeń: steppera, rowerka i bieżni. Dzięki temu, w jednym czasie możesz ćwiczyć różne partie ciała. Jeśli nie narzekasz na nadmiar czasu i jednocześnie chcesz zadbać o kondycję całego ciała, orbitrek może okazać się dobrym wyborem. Jeśli oczywiście masz w domu wystarczająco dużo miejsca.

Ćwicząc na orbitreku:

  • nie obciążasz zbyt mocno stawów, zwłaszcza kolanowych,
  • maksymalizujesz spalanie tkanki tłuszczowej, nawet do 800 kcal. na godzinę,
  • przyspieszasz metabolizm, uwalniając ciało z tłuszczu w okolicy brzucha, bioder, ud i ramion,
  • stymulujesz pracę układu krążenia, wzmacniając tym samym serce i chroniąc przed nadciśnieniem, chorobą wieńcową i miażdżycą,
  • modelujesz ciało i pracujesz nad smukłą sylwetką,
  • wzmacniasz mięśnie ud, łydek i pośladków oraz ramion i brzucha.

Zwiększając opór na orbitreku, możesz go też użyć w treningu siłowym.

Jeśli jednak nie chcesz na razie inwestować w sprzęt do ćwiczeń cardio, równie dobrze na początek wystarczy Ci skakanka i taśmy TRX. Poza tym, trening cardio równie dobrze możesz przeprowadzić bez dodatkowych przyrządów. Wystarczy trochę miejsca i mata do ćwiczeń.

BADANIE KRWI
BEZ KOLEJEK
BEZ SKIEROWANIA
BADANIE KRWI
BEZ KOLEJEK
BEZ SKIEROWANIA